حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

تحول در  بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) مشهد طی ۳ سال آینده

  • کد خبر: ۱۲۴۲۴۰
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
تحول در  بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) مشهد طی ۳ سال آینده
با حمایت شورای اسلامی شهر و شورای اداری شهرستان مشهد یکی از محور‌های ورودی شهر (بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) سامان دهی خواهد شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز، ترافیک همیشگی و به هم ریختگی و نازیبایی بصری و ارائه تصویر نامناسب و به دور از هویت مشهد در ورودی غربی شهر از مهم‌ترین دلایلی بود که مدیران شهری را مصمم کرد تا طرح سامان دهی بزرگ راه آزادی سابق و پیامبر اعظم (ص) فعلی را حدود هفت سال پیش و با هدف برطرف کردن این مشکلات کلید بزنند. طرحی که یکی از مهم‌ترین محورهایش عقب نشینی صنایع و کارخانه‌ها از حاشیه بزرگ راه برای تعریض این مسیر و حذف نازیبایی بصری بزرگراهی به حساب می‌آید که طبق آمار‌ها میزبان بیش از ۴۰ درصد از سفر‌های ورودی به مشهد است.

باوجود تخصیص اعتبار پانصدمیلیارد تومانی برای بازگشایی و تعریض بزرگ راه آزادی و توجه جدی رئیس جمهور در سفر مشهد به سامان دهی این بزرگ راه، شورای اداری شهرستان مشهد هم چندی پیش پنج مصوبه مهم برای پروژه سامان دهی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) تصویب و ابلاغ کرد تا این کار هرچه زودتر به سرانجام برسد.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به اهمیت بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) برای مشهد و استان می‌گوید: توجه به چهار نقش زیارتی، اقتصادی، گردشگری و ترافیکی در سامان دهی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) ضروری است و بر همین اساس باید این بزرگ‌راه جزو مسائل اصلی استان باشد نه صرفا شهرستان مشهد. از آنجا که مسائل مربوط به این محور بین بخشی است، باید هماهنگی‌هایی میان دولت و شهرداری در زمینه سامان دهی بزرگ راه انجام شود؛ و به همین علت درخواست کردیم تا مسئله سامان دهی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) در شورای اداری شهرستان مشهد مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

تسریع پروژه با مصوبات شورای اداری

حدود دو هفته پیش مسئله سامان دهی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد بالاخره مطرح و از دل آن جلسه پنج مصوبه برای تسریع این پروژه بیرون آمد؛ مصوباتی که شهردار منطقه ۱۰ درباره آن‌ها معتقد است که حمایت خوبی از سوی فرماندار به عنوان نماینده دولت از این پروژه صورت گرفته است. تعیین تکلیف آزادسازی صنایع و واحد‌های حاشیه محور، فعال سازی و رونق بخشی واحد‌های صنعتی متروکه و راکد، پیگیری ردیف اعتبار ملی در بودجه زیارت برای پروژه‌های عمرانی، سامان دهی واحد‌های غیرمتناسب و مشارکت نهاد‌ها در احداث سرویس بهداشتی و ارائه خدمات عمومی به زائران پیاده مصوباتی بود که در آن جلسه برای بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) به تصویب رسید و ابلاغ شد.

عقب نشینی‌ها بالاخره حل خواهد شد

سعیداکبریان در ادامه و با بیان اینکه مشکلات عقب نشینی صنایع در بخش‌هایی که خارج از محدوده شهرداری است با همکاری اداره کل حمل و نقل جاده‌ای درحال حل وفصل است تصریح می‌کند: مشکلی که در عقب نشینی صنایع داریم این است که این کار تا کال زرکش به عهده شهرداری است و از آن‌جا تا سه راه فردوسی را باید دولت و اداره کل حمل و نقل جاده‌ای انجام بدهد. خوشبختانه اداره کل حمل و نقل جاده‌ای مشهد به تازگی برای مسئله عقب نشینی تأمین اعتبار انجام داده و قرار شده است اولویت این کار با بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) -یعنی از کال زرکش تا سه راه فردوسی که خارج از محدوده شهرداری است- باشد. همچنین برای املاکی که بخشی از مسیر را تصرف و بدون داشتن حق مالکانه قسمتی از معبر بزرگ راه را اشغال کرده اند، حکم قضایی برای تخریب و عقب نشینی از دادگستری گرفته خواهد شد.

تحول در بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) در ۳ سال آینده

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به مصوبات شورای شهر مشهد برای تسریع در سامان دهی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) نیز گفت: شورای شهر به تازگی مصوبه‌ای در حمایت از پروژه و عقب نشینی‌هایی که باید انجام شود تصویب کرده است و از طرف دیگر اعتبار عمرانی مناسبی هم به سامان دهی بزرگ راه پیامبر اعظم (ص) تخصیص پیدا کرده است که با همه این مصوبات و اعتبارات پیش بینی شده امیدواریم در سه سال آینده زیباسازی تقاطع قائم تا سه راه فردوسی به اتمام برسد و کار جداسازی باند کندرو و سواره رو بزرگ راه هم انجام و یک ورودی درخور شأن زائران امام رضا (ع) ایجاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->